星期四, 6月 26, 2008

清舊歌散記

1. 聽黎瑞恩的《你是我生命中的一切》,就想起張小嫻的小說《麵包樹上的女人》,因為這首歌派台時,適逢香港電台播放《麵包樹上的女人》廣播劇,這首歌查實更適合形容,程韻對林方文的矛盾感受。

當然,亦舒在香港比張小嫻更有市場,除了亦舒的料子比張小姐厚太多,另一方面,香港女孩子甚少會欣賞林方文型的人。

(最諷刺是,我前度女友很欣賞我其中一個筆名林文放,因為林方文的緣故,但林文放是一個拿黃文放來惡搞的筆名。)

2. 在淫照案期間,如果想了解大家對陳冠希的態度,有首歌完全反映當時網民心態,係LMF的《再見型過龍》,呢首歌的歌詞到肉到呢。如果當事人參詳一下這首歌的歌詞,大概可以理解到,奇拿成為英雄,非一日之寒。最諷刺係,MC仁係同陳冠希熟,以下歌詞,有粗口:

MC Yan:
喂 你 點解你仲未死
你眼中 淨係得你自已
由細到大 都無人夠膽話你
o黎o黎去去 班友都係拍你馬屁

由你 一出世o個日計起
個天話o左你知 o個o的叫做運氣
你老母生到你咁既款
唔駛憂柴憂米 你梗係無皇管

o拿你 究竟知唔知你自已
行到邊處 身邊都有陣悶氣
朝見口 晚見面 又係你
四圍認屎認屁 又係你

睇下你 叫我睇你 睇我睇你
大家一早就知應該點樣睇你
你最型 你最型
你塊臉皮 係一張好厚既日本旗

LMF :
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見 型過籠
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見型過籠

Phat:
你要型 就唔係話唔比
型唔型得起 就要睇你自已
下下大條道理 你咪爭住發表自已
成日咁大口氣 係人都怕o左你

面係人地比 架就自已丟
對眼無病 又駛乜成日眼超超
我話過你聽 呢o的就叫做囂
黃皮白心 你點睇都似係 一隻蕉

Kit:
Damn 睇見呢種人真係驚
明明呢度大 又扮曬講中文唔係好靈
講親每句o野都要加o的英文先至覺得好聽
Yo!What Up!Man Yeah Yeah
中國人又改個日本名
好醜命生成
你咁既樣點睇都似係
係一個X家祥

LMF :
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見 型過籠
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見型過籠

型過籠
型過籠
型過籠
型過籠

Wah:你咪再去輕佻
MC Yan:你好命呀! 你有老豆照!
Wah:你再惡也需要求饒 你咪再去騷擾
MC Yan:你不如呀! 返屋企食蕉
Wah:撞扳 打白鴿轉

Wah:
嘩 仔 你起圍響成街人
望住你 響旺角花園街
得o個十一呎距離
嚇親街坊時仲沾沾自喜
你好似仲未夠皮
你o個套細碼貼身小喇叭
難得你每個配搭 呱啦啦
七色檸檬頭 但係過o左期
嘩 型得你

LMF :
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見 型過籠
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見型過籠

可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見 型過籠
可能你呀 一心要做到自已 型到死
型到與別不同
o拿家陣全世界咪睇住你捉蟲
再見型過籠

3. 不知何解,我聽了幾首武俠片主題曲,我都聽不出中國味,但聽到了西部牛仔味,包括:
關正傑《萬水千山縱橫》
鄭少秋《情與義》

因為豪邁這回事,從來不是中國文化那杯茶。
反而很有中國風味,不是指音樂,而是歌詞,是盧國沾名作之一《小李飛刀》,到今天,我仍是認是香港文學其中一塊瑰寶。

4. 過往香港有不少熱血到爆的歌,除了古巨基的《最後勝利》(這是一首乾脆可以拿來做群眾運動的歌),還有《聖鬥士星矢》,這歌詞真的熱血到爆,根本是鼓吹革命:
「天際星星我數不清 雙子星天蠍與水瓶
雲後面還藏著白羊金牛 風裡有天秤
星有多少哪數得清 只知心中充滿激情
能為自由而入萬重烽火 捐上我生命

匆匆一生叱吒好漢要刻下名字
不許這宇宙及浩瀚銀河忘我在此
不屈者與我本同義字
即使失意創傷一笑置之
揮我生命寫正義故事」

用這種哲學來做人的人是什麼人?在動畫裡是聖鬥士,在現實世界,這就是革命家,大家想一想。越首歌,年紀大,越覺得填詞那個人真的夠「喪」。

沒有留言: